Κουρταλιώτικο Φαράγγι: Μπαίνεις μόνο αν πληρώσεις 5 ευρώ!

Το "τζάμπα" πέθανε... και στην φύση!

Αν νομίζεις ότι ως κάτοικος της Κρήτης μπορείς να πηγαίνεις να βλέπεις τη φύση και τις ομορφιές του νησιού σου ελεύθερα… είσαι γελασμένος. Από φέτος για να μπορείς να βλέπεις το Κουρταλιώτικο φαράγγι θα πρέπει να πληρώνεις 5 ευρώ. Αν, μάλιστα, θέλεις να πάρεις και την οικογένειά σου, δεν το γλιτώνεις το 20αρικο!

Η δικαιολογία; “Λόγω της αυξημένης και συχνά άναρχης επισκεψιμότητας των προηγούμενων ετών”.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και του δήμου Αγίου Βασιλείου, η ελεγχόμενη πρόσβαση στο φαράγγι θα υποστηρίζεται καθημερινά από προσωπικό φύλαξης και καθαριότητας, ώστε να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία του χώρου και η προστασία του ευαίσθητου οικοσυστήματος.

Όταν βλέπεις μέρη που για γενιές ολόκληρες ήταν ελεύθερα και προσβάσιμα για τον καθένα, ξαφνικά να αποκτούν μπάρες, POS και εισιτήρια, η πρώτη σκέψη δεν είναι η «οικολογία»· είναι η εισπρακτική πολιτική.

Είναι η κλασική μέθοδος: δημιουργείς ή διογκώνεις ένα πρόβλημα (π.χ. «το φαράγγι καταστρέφεται από τους τουρίστες») και μετά παρουσιάζεις ως μοναδική «σωτήρια» λύση το να πληρώσει ο πολίτης.

Αυτό που εξοργίζει περισσότερο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι δύο πράγματα:

  • Η μετακύλιση της ευθύνης: Αντί το κράτος και η περιφέρεια να διαθέσουν πόρους από τους φόρους που ήδη εισπράττουν από το τουριστικό προϊόν της Κρήτης (που είναι τεράστιο) για να καθαρίσουν και να φυλάξουν το μέρος, προτιμούν να βάλουν ένα νέο, άμεσο χαράτσι στον επισκέπτη.
  • Η υποκρισία: Αν η προστασία ήταν το μοναδικό κίνητρο, θα μπορούσε να υπάρχει, για παράδειγμα, ένα ανώτατο όριο επισκεπτών την ημέρα (carrying capacity) με δωρεάν προκράτηση.

Όταν η φύση μετατρέπεται σε «προϊόν» με barcode, χάνεται η ίδια η έννοια της ελευθερίας που προσφέρει.

Ήδη πληρώνεις για να μπαίνεις στο σπίτι σου (ΕΝΦΙΑ), τώρα θα πληρώνεις για να βγαίνεις και από αυτό!!

ΠΕΨΕ ΤΟ ΜΑΝΤΑΤΟ ΣΤΣΙ ΦΙΛΟΥΣ ΣΟΥ