Οι τουρίστες αγαπούν την Κρήτη, μα ειδικά το Ελαφονήσι, τον Μπάλο και τα Φαλάσσαρνα

Οι τουρίστες αγαπούν την Κρήτη, μα ειδικά το Ελαφονήσι, τον Μπάλο και τα Φαλάσσαρνα

Αύξηση των αφίξεων αλλοδαπών επισκεπτών με charter στην Κρήτη κατά 11,1% ( Χανιά: 10,1% και Ηράκλειο 11,5%) σημειώθηκε το πρώτο επτάμηνο του 2016 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, γεγονός που αναμένεται να τονώσει την τοπική οικονομία και να στείλει αισιόδοξα μηνύματα για το μέλλον. Τα στοιχεία, προϊόν έρευνας και ανάλυσης του Παρατηρητηρίου Τουρισμού Δυτικής Κρήτης, δείχνουν αύξηση των Βρετανών στο αεροδρόμιο Χανίων κατά 39% και των Ρώσων στο αεροδρόμιο Ηρακλείου κατά 32%.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων, δρα Γεώργιο Μπαουράκη, «το προφίλ του τουρίστα που επισκέπτεται τη Δυτική Κρήτη είναι ηλικίας 25 – 64 ετών, υψηλού εισοδηματικού και μορφωτικού επιπέδου, προτιμά οικογενειακές διακοπές σε πολυτελή ξενοδοχεία για 8 – 9 ημέρες στις περιοχές Πλατανιά, Αγίας Μαρίνας και Πόλης Χανίων, απολαμβάνοντας τις παραλίες, τους αρχαιολογικούς χώρους, την κρητική κουζίνα και φιλοξενία». Αναλύοντας τις απαντήσεις των αλλοδαπών τουριστών, εξάγεται το συμπέρασμα ότι μένει ικανοποιημένος από τις υπηρεσίες του καταλύματος και των χώρων εστίασης, χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και μηχανάκια (όμως, όπως αναφέρει ο κ. Μπαουράκης, «εκφράζει σοβαρά παράπονα για την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και της σήμανσης»), αγοράζει αγροτικά τοπικά προϊόντα, κυρίως κρασί, φυσικό χυμό πορτοκαλιού, ελαιόλαδο, τοπικά τυριά, ενώ δαπανά τα περισσότερα χρήματά του σε εστιατόρια, ταβέρνες, καφετέριες και σούπερ μάρκετ.

  Σητεία: Πολύ δύσκολο να πεις αντίο (video)

Με βάση τα πρόσφατα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας Χανίων, την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2016 στο αεροδρόμιο Χανίων καταγράφηκαν 543.000 αφίξεις (αύξηση της τάξεως του 10,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Η αύξηση αυτή παρατηρείται για όλες τις κύριες εθνικότητες που επισκέπτονται τη Δυτική Κρήτη, με τη μεγαλύτερη άνοδο να αφορά τους Βρετανούς (39%).

Έρευνα του Παρατηρητήριου Τουρισμού Δυτικής Κρήτης

Στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπου το 65% όσων φθάνουν είναι Γερμανοί, Βρετανοί, Γάλλοι και Ρώσοι, σημειώνεται επίσης σημαντική αύξηση (11,5% το πρώτο επτάμηνο, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Η αύξηση αφορά όλες τις κύριες εθνικότητες – τη μεγαλύτερη σημειώνουν οι Ρώσοι (32%), μετά την αξιοσημείωτη πτώση των δύο τελευταίων ετών.

Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του μικρού ποσοστού αύξησης, έπαιξε η μεταναστευτική/προσφυγική κρίση που επηρέασε αρνητικά τις αφίξεις αλλοδαπών τουριστών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και κυρίως στα νησιά Λέσβου, Σάμου και Κω, όπου σημειώθηκαν μεγάλες μειώσεις κατά 63%, 30% και 16%, αντίστοιχα.

  Το θηρίο που πέτρωσε ο Δίας και ονομάστηκε… Ντία

Eξι στους δέκα τουρίστες έχουν επισκεφθεί ξανά τη Δυτική Κρήτη, ενώ εννέα στους δέκα αλλοδαπούς τουρίστες δηλώνουν όχι μόνο ότι θα ξαναέρθουν, αλλά θα προτείνουν την περιοχή ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους. Χαρακτηρίζουν τη Δυτική Κρήτη ως οικογενειακό προορισμό για χαλάρωση, με ωραίες παραλίες, πολύ φιλικό και ζεστό περιβάλλον. Στη συντριπτική τους πλειονότητα διαμένουν επί 8 – 9 ημέρες σε ξενοδοχειακά καταλύματα υψηλής κατηγορίας. Σημαντικό επίσης είναι το γεγονός ότι το 9% των αλλοδαπών τουριστών χρησιμοποίησε την υπηρεσία AirBnB για να κάνει κράτηση του ξενοδοχειακού του καταλύματος, ποσοστό πολύ υψηλότερο σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Αναφορικά με τις μετακινήσεις τους, οι αλλοδαποί τουρίστες χρησιμοποιούν κυρίως τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με μέσο όρο χρήσης 8 ημερών, ενώ κάνουν χρήση των λεωφορείων και των ταξί για τις περιηγήσεις τους. Δημοφιλέστεροι προορισμοί για τους αλλοδαπούς τουρίστες αναδεικνύονται οι αρχαιολογικοί χώροι, τα μουσεία και τα μοναστήρια, που ξεπερνούν πρώτη φορά φέτος, έπειτα από κυριαρχία 5 ετών, το Ελαφονήσι, που αποτελούσε κορυφαίο προορισμό για τους επισκέπτες.

Εκτός από τα έξοδα που κάνουν για τα αεροπορικά εισιτήρια και τη διαμονή τους, οκτώ στους δέκα τουρίστες δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού τους στις ταβέρνες και καφετέριες, για τις οποίες εκφράζουν μεγάλη ικανοποίηση, και σε σούπερ μάρκετ, από όπου αγοράζουν τοπικά προϊόντα, κρασί, ελαιόλαδο, τυριά. Μικρό ποσοστό τουριστών δαπανά χρήματα για τη νυχτερινή του διασκέδαση.

  Μένιες: μια υπέροχη απομονωμένη παραλία με βότσαλο και βαθιά καθαρά καταγάλανα νερά

 

Η έρευνα

Η έρευνα και η ανάλυση υλοποιήθηκαν από το Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης και συντονίστηκαν από το τμήμα Οικονομίας & Διοίκησης του ΜΑΙΧ, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης και την Ενωση Ξενοδόχων Χανίων. Στο Παρατηρητήριο Τουρισμού Δυτικής Κρήτης, το οποίο λειτουργεί εδώ και μία δεκαετία, συμμετέχει επίσης το Οικονομικό Επιμελητήριο Δυτ. Κρήτης, το Επιμελητήριο Χανίων και ο Δήμος Χανίων. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο αεροδρόμιο Χανίων (Ι. Δασκαλογιάννης) μέχρι και το τέλος Ιουλίου, συγκεντρώνοντας 2.000 έγκυρα ερωτηματολόγια μεταφρασμένα σε 7 γλώσσες, από ερευνητές του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων και του Πολυτεχνείου Κρήτης και συγχρηματοδοτήθηκε από το Περιφερειακό Ταμείο Ανάπτυξης Κρήτης.

Πηγή: kathimerini.gr

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το

Θα σε ενδιαφέρουν και αυτά

σχόλια