Πειραιάς 1965 – Αναχώρηση με το πλοίο “Ηράκλειο”

Βρισκόμαστε στην ακτή Τζελέπη (πύλη 8) στο λιμάνι του Πειραιά, όπου οι ταξιδιώτες αποχαιρετούν τους αγαπημένους τους, οι αχθοφόροι μεταφέρουν τις αποσκευές, μια βιαστική ανθρώπινη κυψέλη… η καθημερινή ζωή του λιμανιού.

Ο φακός στέκεται στο κτίριο της ακτοπλοϊας “Typaldos Lines” και στη συνέχεια περιπλανιέται στο πλοίο “Ηράκλειο” που ανήκει στην εταιρία, του οποίου το όνομα επρόκειτο να συνδεθεί με μια από τις μεγαλύτερες ναυτικές τραγωδίες που συγκλόνισαν την Ελλάδα στις 8 Δεκεμβρίου 1966. Το ναυάγιο στη Φαλκονέρα. Ωστόσο, οι ταινίες του κινηματογράφου το 1965 και το πλοίο έχει προωθηθεί ως ένα από τα ταχύτερα και ασφαλέστερα πλοία που έχουν περάσει ποτέ τις ελληνικές θάλασσες.

Παρακολουθούμε κάποιες εργασίες που γίνονται στο πλοίο, από διαφορετικές γωνίες λήψης καθώς είναι δεμένο στην αποβάθρα. Η γαλανόλευκη κυματίζει στην πρύμνη του. Ο φακός συνεχίζει να περιπλανιέται μέσα στο πλοίο όπου οι ναυτικοί σηκώνουν την άγκυρα και οι επισκέπτες αποχαιρετούν τον Πειραιά.

  Γιώργης Φραγκιουδάκης… κλασσική αξία

Το “Ηράκλειο” φεύγει από την προβλήτα και η κάμερα ακολουθεί για λίγο τα λύματα του ρυμουλκού “Αρμαδόρες” και στη συνέχεια τον πυκνό καπνό από το φουγάρο του πλοίου.

Το αρχικό όνομα του πλοίου ήταν SS Leicestershire και κατασκευάστηκε στη Γλασκόβη το 1949 ως δεξαμενόπλοιο για λογαριασμό μιας αγγλικής εταιρείας. Το 1964 πωλήθηκε στην Aegean Steam Navigation Co για να λειτουργήσει κάτω από τη διαχείριση της Typaldos Lines. Το 1965 τέθηκε σε λειτουργία στις ακτοπλοϊκές γραμμές της Κρήτης, αφού μετατράπηκε σε ferry επιβατών/αυτοκινήτων. Με αυτή τη μετατροπή, επηρεάστηκε η σταθερότητα του πλοίου. Στις 8 Δεκεμβρίου 1966, απέπλευσε από τον κόλπο της Σούδας και βυθίστηκε κοντά στο μικρό βραχώδες νησί της Φαλκονέρας, σκοτώνοντας τουλάχιστον 248 άτομα, αν και ο πραγματικός αριθμός των θυμάτων παραμένει άγνωστος μέχρι σήμερα. Τα πλοία που έσπευσαν στη διάσωση έσωσαν μόνο 47 επιβάτες και ανέσυραν 25 πτώματα.

  7 Ιουνίου 1944: H βύθιση του πλοίου Ταναϊς από τους Γερμανούς – Ο πνιγμός των Εβραίων της Κρήτης και 250 κρητικών παλικαριών

Μετά την τραγωδία της Φαλκονέρας, αποφασίστηκε ότι ο απόπλους των πλοίων θα αποφασίζεται με βάση τις τρέχουσες καιρικές συνθήκες και όχι κατά την κρίση του καπετάνιου, όπως γινόταν μέχρι τότε.

Πολυμέσα

Σας άρεσε; Μοιραστείτε το

Δείτε και αυτά

Παρόμοια άρθρα